Na co dzieci zwracają uwagę w komiksacb?

Jak wykazali Butterworth i Thompson (1951), dla chłopców od klasy szóstej „atrakcyjne są te czasopisma, których treść, akcja i historia są wybitnie męskie i pisane są z męskiego punktu widzenia, których główne postacie traktują opanowanie niebezpieczeństwa jako przygodę, takie czasopisma, których opowiadania mówią dużo o zbrodni i przemocy, takie, których głównym tematem jest sport i atletyka, oraz czasopisma humorystyczne”. Dziewczynki starsze zaczynają się interesować komiksami, które opowiadają o postaciach płci odmiennej, a zwłaszcza tymi, w których przystojny bohater ratuje w odpowiednim momencie zrozpaczoną panienkę.

Starsze dziewczynki, podobnie jak chłopcy w tym wieku, lubią w komiksach humor, ale wolą romans od przygody. Życzą sobie, aby ich komiksy były „kobiece”, jeśli chodzi o akcje i postacie. Jednak i dziewczynki w tym wieku lubią również komiksy przeznaczone dla chłopców (Hill i Trent, 1940: Strang, 1943: Bender, 1944: Frank, 1944: Butterworth i Thompson, 1951). Komentując zagadnienie komiksów łubianych przez dziewczynki, począwszy od klasy piątej, Butterworth i Thompson (1951) wyjaśniają: „Dziewczynki wolą komiksy, które przedstawiają postacie kobiece, szukają w komiksach, co jest typowe dla wieku dojrzewania, elementu romantycznego i różnego rodzaju humoru”. Rysunek 48 przedstawia rodzaje komiksów, odpowiadające chłopcom i dziewczynkom w różnym wieku.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>